РИТАМ НА ГРАДОТ

БРЗА ПРОМЕНА НА ВРАБОТЕН КАДАР – Пример за лошо менаџирање или недоволна инвестиција во кадарот

„Има кој сака да работи, секој е заменлив и ако не ти чини оди си“ – речениците што ги слуша речиси секој работник во текот на својата кариера и истовремено причините за често менување на вработените во приватните фирми. Овие се првите знаци на синдромот на лошо менаџирање што, за жал, сè уште постои кај дел од македонските газди. Незадоволството постојано расте и ескалира со давање отказ, премин во конкурентска фирма, користење на социјалните мрежи за “напад”, деградација и слично.

Стефан Ѓорѓиоски, менаџер во фирмата „Еуроданвест“ вели дека проблем е најчесто во организациската структура во фирмата.  Според него за да биде една фирма успешна, најважно е да има оформено лојален и амбициозен тим. Но, за да се задржи тимот на посакуваното ниво не секогаш е едноставно, па тука е најголемата причина за сè почестото менување на вработените во фирмите, како и стресот во работењето и огромниот притисок кој го наметнуваат самите газди.

„Потребни се дефинитвно промени во фирмите, сите промени се бавни и треба истрајност. Кај нас за жал промени се прават и не асоцираат само доколку во фирмата има некој поголем проблем, а не за да се подобри работната атмосфера и да се придвижи фирмата кон нова повисока точка на работење, за да се добијат нови успеси и резултати“, вели Ѓорѓиоски.

Тој вели дека како менаџер постојано работи на градење пофлексибилна организациска структура.

„Со пофлексибилна структура се буди креативноста во тимот, а тоа е клучен фактор за напредување и внесување на новитети во компанијата. Партиципација на вработените, бидејки многу често се занемаруваат и забораваат во моментот кога се донесуваат и спроведуват промените во фирмата. Најчесто промените најмногу се однесуваат на нив и тие први ги чувствуваат ефектите од промените. Затоа според мене секогаш треба да се презентира планот и да се слушне мислењето на целиот тим“, додава Ѓорѓиоски.

Во однос на мотивирањето вели дека за повеќето мотивација се парите, но доколку нема можност за било каков бонус во тој момент секогаш има и други начини за мотивирање. Пофалба за добро завршена работа е мотивација за вработените, како и прославување на успесите на фирмата заеднички со целиот тим.

“Обучете ги луѓето доволно добро за да можат да заминат, третирајте ги доволно добро за да не сакаат”. – Ричард Бренсон.

Вработените се најголемото богатство на компанијата. Тие се нивната конкурентна предност. Тие се најдобрите бренд амбасадори. Позицијата на вашиот бренд е одредена од искуството на клиентот. Искуството пак, го испорачуваат вработените во првите борбени линии. Ако се грижите за своите вработени, тие ќе се грижат за бизнисот.

Според Fast Company, се препорачува на секои 3 години да се менува работното место. Се вели дека работниците кои остануваат повеќе од 2 години на исто работно место се помалку платени за 50 проценти. Луѓето што ги менуваат своите работни места побрзо учат и се подобри во извршување на работата.

Вработените не ги напуштаат работните места, тие ги напуштаат лошите менаџери. Најлошото место на кое работникот може да биде, е да биде заглавен во организација со менаџер кој не се грижи за нивниот развој и нема можности за раст и напредување.

Грижете се за вашите вработени и тие ќе се грижат за вашиот бизнис. Тоа е толку едноставно. – Ричард Бренсон

Лојалните вработени се голема предност за силен бизнис. Кога една компанија губи одличен вработен, тоа предизвикува другите вработени да имаат причина да почнат да размислуваат: “Зошто тоа лице ќе ја напушти организацијата, и зошто организацијата ќе им дозволи да избегаат? Можеби треба да почнам да барам и на друго место. “Не само што другите вработени ќе го доведуваат својот стаус во прашање, туку и клиентите често го доведуваат во прашање нивниот однос кон брендот. Кога клиентите му веруваат на еден вработен и тој работник си заминува, клиентите чувствуваат загуба.

Вработените се највредниот ресурс. Сепак, многу компании ги игнорираат и третираат своите вработени лошо. Нашиот систем падна во само-засилувачки команден циклус заглавен во хиeрархиски поделби и лош менаџмент, кој по којзнае каква линија е поставен на тоа скалило. А тоа се рефлектира и тоа како на бизнисот.

Вработените сакаат да бидат компензирани правично за нивниот обем на работа и придонес, но парите се само еден фактор. Повеќето луѓе сакаат да се чувствуваат ценети и ценети на работа. Тие сакаат автономија и флексибилност. Покрај тоа, вработените се помалку склони да бидат незадоволни кога знаат дека има простор за учење, растење, преземање дополнителна одговорност и движење по скалилата.

Микро-менаџментот е убиец број 1 на креативноста и иновативноста на работното место.

Лидерите треба да ги знаат своите вработени и што ги мотивира. Направете вкрстена обука, ротација на работни места и менторство и дајте им на вработените поголема одговорност. Доделувањето на предизвикувачки проекти ги мотивираат вработените и им даваат насоки за растење. Ако тие имаат плата и немаат на ништо друго да се надеваат, тие ќе спласнат во секој поглед. Кога луѓето се чувствуваат дека се движат напред,согласно на нивните вештини, учење на нови концепти и проширување на нивните способности, мотивацијата има тенденција да остане висока.

Питер Дракер, дава добар правец на тема менаџмент и лидерство. Лојалноста и евалуација на вработените се прави од страна на менаџерите, тимските лидери. За жал, колку поавторитарен и подогматски е лидерот, толку полошо. Диктаторите, политички и организациски, сакаат да се опкружуваат со “да-луѓе”, кои сакаат да ја докажат својата лојалност, велејќи дека личноста на власт е беспрекорна и никогаш не противречат. Притисокот да се вклопат во организацијата што се води на овој начин вака е особено тешко за најталентираните вработени што знаат да мислат со своја глава. Потиснувањето на овие непријатни реалности може да биде огромно. Ова е она што јас ќе го наречам присилна лојалност и како такво ја задушува креативноста и ја обесхрабрува волјата на луѓето да ја зборуваат вистината за нивните лидери, самите себе, нивните организации или нивната работа.

Значи, верувам дека Питер Дракер не предупредува да не ги натераме членовите на тимот да имаат слепа доверба и лојалност само затоа што работат за нас. Мразам кога водачите велат: “Вие сте дел од оваа организација, училиште или компанија, најважно е да бидете тимски играч и да се усогласите”. Верувам дека ова ги турка членовите на тимот, како што кажува Дракер,до состојба “не ми е гајле” и претставува уште поголема причина за нас да сакаме да направиме подобрувања и да го оспориме статус квото. Особено кога овие подобрувања и предизвици се во согласност со основните вредности на организациите. Во организација каде се поттикнуваат различни идеи и отворено несогласување, лојалноста е всушност зголемена. Лојалноста стана многу скапоцен ресурс. Некои организации и лидери се уште се извонредни во одгледувањето извонредна лојалност во нивните тимови. Никој не сака да работи за лажна. За жал, кај нас, вообичаено беше вработените да толерираат неискрени и неефикасни лидери. Она што навистина тие го сакаат се автентични лидери. За автентични лидери можат да се сметаат оние што го прават она што го кажуваат. Вашите следбеници не треба да бидат принудени да трошат време обидувајќи се да дознаете дали имате скриени мотиви.

Во насока на РЕШАВАЊЕ НА ОВИЕ ПРОБЛЕМИ, споделуваме едно позитивно искуство во менаџирање на човечките ресурси во една компанија од овие простори. Разговаравме со Ели Ј. Кочоски, вработена во фабрика „Карпош“ која брои околу 300 вработени.

Како успевате да го одржувате тимот задоволен и без поголеми промени во неговата структура ?

„Како земја и како луѓе не сме навикнати да делиме комплименти и признанија на нашите вработени, меѓутоа без тоа ништо не правиме. Луѓето сакаат харизматични и алтруистички лидери. Ние се трудиме атмосферата во нашата фирма да биде на највисоко ниво. Сакаме да ги гледаме луѓето среќни кога доаѓаат на работа. Довербата и важноста гледаме да ја пренесеме на секој член од нашиот тим. Поздравувањето е почетна точка за изградба на цврст и проактивен тим. Ние лично, користиме неколку фрази за мотивирање на тимот“, вели Ј. Кочоски.

  • “Одлично работа, честитки!”

Тоа е едноставна реченица, директно без игра на зборови и ја стимулира самодовербата. Самопочитта е човечка потреба, се поттикнува со признавање и е повеќе од било каква форма на наградување. Задоволувањето е моторот што не тера да дадеме се од себе за да постигнеме уште подобри резултати. Да ја препознаеме и да ја цениме работата на вашите вработени, нивните напори и резултатите што ги постигнале.

  • “Верувам во тебе”

Споделете одговорности, задачи и информации со вашиот тим … успех. Споделување е одличен чин на доверба и многу моќно признание за вашите вработени. Повеќето од нив сакаат да направат добра работа, имаат цели, тие работат и ја делат одговорноста и учествуваат во успехот на компанијата. Јас ти верувам “. Ќе видите дека нивната мотивација може да се зголеми!
“Дали е се во ред дома?” Грижете се за интересите на вашиот персонал, нивните лични проблеми, тоа ќе им помогне да ги балансираат работата и приватниот живот. Дури и најмалиот знак на внимание значи многу.

“Што мислиш?” Наместо да одлучувате за се, промовирајте тимска работа, ангажирајте ги вработените во процесот на донесување одлуки, поттикнувајќи ги да сугерираат нови или алтернативни начини за подобро извршување на работните задачи. Прашајте ги предизвикувачки прашања како што се:

“Ние немаме добар успех во тој сектор, што би направиле?”. Поттикнете ги членовите на тимот да разговараат, слушајте што имаат да кажат, а потоа ги оценуваат нивните предлози, секогаш чувајте ја вашата слобода на мисла и акција. Луѓето кои се вклучени се секогаш најмотивирани.

” Јас те слушам” ефективна комуникација. Луѓето кои работат за вас сакаат внимателно да се слушаат,тие сакаат да го почувствуваат вашето учество и вашата емпатија. Вашиот вистински интерес за нив, тие сакаат да комуницираат со вас. Слушајте ги потребите на вашите соработници, нивните сомнежи, нивните предлози за нештата што сакаат да ги променат, а потоа да делуваат соодветно. Ако знаете како да ги слушате вашите вработени значи дека вие сте човек со самодоверба, дека не мислите за себе дека се знаете и не стравувате од споредби. Не мислиш дека имаш решение за се и не се плашиш од споредба. Вистински лидер!

  • “Како можам да ви помогнам?”

Вие сте лидер на вашиот тим, тоа значи активна и конкретна поддршка за секој од нив. Прашајте ги што им е потребно за да ги постигнат своите цели: помош, услуга или предлог? Помогнете им да создадат мал акционен план и да ги елиминираат можните пречки што можат да ги најдат на патот кон своите цели.

  • Прашајте – “Ова е вашата цел.

Како можам да ви помогнам?

Што ви е потребно?

Кои алатки ви се потребни? “.

Поддржете ги постојано и поттикнете ги, да почувствуваат дека сте внимателен и присутен лидер, исто така, и пред се, и во тешки моменти.

“Славете!”

Дали често прославувате со вашиот тим?

Да, не!

Ние сме толку фокусирани на иднината, на целта, на проблемите, така што многу голем недостаток е доколку не ги славите заедно успесите на работата.

Кога прославувате со вашиот тим, споделувате позитивни чувства и создавате дух на кохезија и сојуз.

Секоја прилика (добра продажба, постигнување на целта итн.) Мора да биде можност за прослава, забавувај се и забавувај се со твојот тим.

“Ви благодарам!”

Лесно е да се каже “благодарам”, тоа се само десет букви, тоа е кратко, но значи повеќе од илјада зборови. Наједноставна од фразите за мотивирање на тимот …

За жал, “Ви благодарам” е еден од најтешките зборови да се каже (не само на работното место), и покрај неговата голема позитивна вредност, особено во најтешките моменти.

Овие фрази за мотивирање на тимот се едноставни, но имаат огромна моќ.

Тие служат да донесат позитивност во вашите меѓучовечки односи, да создадат продуктивна клима,

да ги задоволи и мотивира луѓето кои работат со вас.

Тоа се фрази кои секој соработник би сакал да ги чуе од неговиот лидер.

Leave a comment

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Related Articles

РИТАМ НА ГРАДОТ

Годишен концерт со композиции од ренесанса на градскиот мешан хор „Вардар“ од Скопје

Градскиот мешан хор „Вардар“ од Скопје вечерва ќе одржи годишен концерт во...

РИТАМ НА ГРАДОТ

Раста го крена на нозе „Синеплекс“ на промоцијата на филмот „3211“

Познатиот српски рапер Раста, вчеравечер имаше премиера на својот филм „3211“, во...

РИТАМ НА ГРАДОТ

Хуманитарен концерт „Жени за жените“

Во Филхармонија денеска ќе се реализира хуманитарен концерт насловен „Жени за жените“....

РИТАМ НА ГРАДОТ

Голем музички хепенинг во Паркот на Франкофонијата

Општина Центар најавува една нова музичка приказна која своевремено ќе стане обележје...